Webinar fiscale risico’s inhuur derden, cursus voor publieke sector

Registratie | 25 juni 2024

Het inhuren van derden blijkt in de praktijk voor veel publieke organisaties (onderwijsinstellingen, woningcorporaties, gemeenten etc.) een ingewikkeld onderwerp en bron van veel discussies en misverstanden.

Via allerlei kanalen en in allerlei vormen worden derden ingehuurd door publieke organisaties. Welke loonheffingenrisico’s zijn er voor uw publieke organisatie bij iedere vorm van inhuur? Wat zijn de toekomstige ontwikkelingen voor het inhuren van externen? Wanneer eindigt het handhavingsmoratorium van de Belastingdienst voor de inhuur van zzp’ers? Hoe kan u uw publieke organisatie hierop voorbereiden? En wat is de status en zijn de ontwikkelingen rondom nieuwe wetgeving na de presentatie van het hoofdlijnenakkoord op 16 mei 2024? Komt de nieuwe wetgeving wel of niet? Kunt u überhaupt nog zzp'ers inschakelen? En als u vervolgens overgaat tot het inschakelen van een uitzend/detacheringsbureau, waar moet u als publieke organisatie dan op letten? Wat zijn de gevolgen als uw publieke organisatie zaken doet met een niet geregistreerd uitzendbureau? Wanneer is de inlenersaansprakelijkheid van toepassing?

Door deel te nemen aan het Webinar, krijgt u antwoord op al deze vragen. Tijdens het Webinar komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod waarbij de gevolgen voor de loonheffingen worden uitgelegd:
  • Uitleg begrip (fictieve) dienstbetrekking
  • Uitleg verschillende vormen inhuren van derden (uitzenden/zzp/payroll)
  • Uitleg gevolgen opheffing handhavingsmoratorium voor inhuur zzp'ers
  • Toelichting stappenplan, hoe kom ik in control voor inhuur zzp'ers
  • Uitleg gevolgen mogelijke aanpassingen in wetgeving
  • Uitleg verschillende vormen uitzenden/detachering
  • Uitleg risico’s bij inschakelen uitzend/detacheringsbureau
  • Uitleg inlenersaansprakelijkheid
  • Praktijkvragen
Er is uiteraard ruime gelegenheid tot het stellen van vragen.

Datum: 25 juni 2024
Tijd: 13.30 uur tot ongeveer 16.30 uur
Voor wie: eenieder die is betrokken bij het inhuren van derden en de loonheffingsgevolgen daarvan zoals HR, salarisadministratie, inkoop, crediteuren administratie, internue fiscalisten van een publieke organisatie. Het maximum aantal deelnemers bedraagt 25.

De kosten voor deelname bedragen € 499 (exclusief btw) voor de 1e deelnemer van uw organisatie. Voor 2e en volgende deelnemers bedragen de kosten € 425 (exclusief btw).
Op het moment dat er volgens Deloitte sprake is van onvoldoende deelnemers, behoudt Deloitte zich het recht voor het webinar te annuleren.

Bent u een OOB klant van Deloitte en wenst u graag deel te nemen aan het webinar, stem dan met uw audit contactpersoon van Deloitte af of deelname tot de mogelijkheden behoort.
deloitte-nl-ingrid-boink.png
Ingrid Boink
Senior Manager
T +31 (0)6 2844 9318
[email protected]


deloitte-nl-veerle-foederer.jfif
Veerle Foederer
Senior Consultant
T +31625170946
[email protected]


At vero eos et accusam. Etiam auctor ris

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur luctus convallis quam vitae finibus. Aliquam quis congue turpis, nec euismod sem. Duis rutrum mi sit amet risus interdum, et sollicitudin nisl dictum. Sed eu libero sapien. Aliquam magna ligula, lobortis in neque et, commodo faucibus lorem. Donec vitae venenatis purus. Donec mollis dui vel suscipit imperdiet. Vestibulum id nibh non magna dignissim pharetra ac luctus lorem.